Deklaracja dostępności
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim.
- Data publikacji strony internetowej: 2012-04-12
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-20
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
-
Część materiałów publikowanych nie spełnia wymagań dostępności, z uwagi na to że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
-
dokumenty mogą nie mieć dowiązanych etykiet tekstowych,
-
część z opublikowanych multimediów oraz zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
-
mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
-
multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
-
treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
-
nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.
-
Dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:
-
Deklarację sporządzono dnia:11.03.2021 r.
-
Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:21.03.2023 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Wygląd:
Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Palka
- E-mail: t.palka@mops.wodzislaw-slaski.pl
- Telefon: 32 4590675
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim
- Adres: 44-300 Wodzisław Śląski
ul. Daszyńskiego 3 - E-mail: kancelaria@mops.wodzislaw-slaski.pl
- Telefon: 32 4590650
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Adres: al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 800 676 676
Dostępność architektoniczna:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim
adres:
ul. Ignacego Daszyńskiego 3
44-300 Wodzisław Śląski
- Do budynku prowadzi jedno wejście główne znajdujące się od strony głównej ulicy Ignacego Daszyńskiego.
- Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Ośrodka. Do wejścia budynku prowadzą schody z stopniami oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Wzdłuż podjazdu znajduje się barierka umożliwiająca podtrzymanie się osobom mającym trudności w poruszaniu się.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku mieszczą się:
Parter:
Parter budynku dostępny jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Pozostałe kondygnacje (druga, trzecia) nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo korzystających z wózków inwalidzkich.
Na parterze znajduje się Punkt Obsługi Klienta, do którego prowadzi korytarz przystosowany do osób poruszających się na wózkach oraz pokoje pracowników świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych oraz pracowników socjalnych. Przy Punkcie Obsługi Klienta znajdują się wydzielone miejsca siedzące. Na parterze na wprost od wejścia znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
I piętro:
Wejście na I i II piętro nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. W budynku nie ma windy. Na I i II piętro prowadzą schody. Na I pietrze znajduje się sekretariat, pokój dyrektora i z-ca dyrektora oraz pokoje pracowników działów: organizacyjnego, świadczeń pomocowych, do spraw kadr, księgowości oraz świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych.
II pietro:
Na II piętrze znajduje się archiwum oraz sala konferencyjna.
Parking:
Od strony głównego wejścia od ul. Ignacego Daszyńskiego znajduje się jedno miejsce parkingowe przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
Utrudnienia:
- Brak tłumacza języka migowego.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnej.
W przypadku konieczności załatwienia sprawy w wydziale lub biurze, do których dostęp dla osoby niepełnosprawnych jest utrudniony z powodu ich ulokowania na drugiej lub trzeciej kondygnacji budynku, oprócz drogi elektronicznej, istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze w holu lub wydzielonym pomieszczeniu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, do którego dostęp dla osób niepełnosprawnych jest zapewniony.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|