Deklaracja dostępności


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim.

  • Data publikacji strony internetowej: 2012-04-12
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-20

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne:

  1. Część materiałów publikowanych nie spełnia wymagań dostępności, z uwagi na to że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

  2. dokumenty mogą nie mieć dowiązanych etykiet tekstowych,

  3. część z opublikowanych multimediów oraz zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny lub dekoracyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.

  4. mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

  5. multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;

  6. treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

  7. nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.

  8. Dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.).
     

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia:11.03.2021 r.

  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:21.03.2023 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

 

Wygląd:

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące. Zmiana wielkości czcionki, zmiana kontrastu.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Tomasz Palka
  • E-mail: t.palka@mops.wodzislaw-slaski.pl
  • Telefon: 32 4590675

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

 

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Miejski Osrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim
  • Adres: 44-300 Wodzisław Śląski
    ul. Daszyńskiego 3
  • E-mail: kancelaria@mops.wodzislaw-slaski.pl
  • Telefon: 32 4590650

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich

Adres: al. Solidarności 77
00-090 Warszawa
E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl
Telefon: 800 676 676

Dostępność architektoniczna:

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Wodzisławiu Śląskim

adres:
ul. Ignacego Daszyńskiego 3
44-300 Wodzisław Śląski

  • Do budynku prowadzi jedno wejście główne znajdujące się od strony głównej ulicy Ignacego Daszyńskiego.
  • Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy Ośrodka. Do wejścia budynku prowadzą schody z stopniami oraz podjazd dla wózków inwalidzkich. Wzdłuż podjazdu znajduje się barierka umożliwiająca podtrzymanie się osobom mającym trudności w poruszaniu się.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku mieszczą się:

Parter:

Parter budynku dostępny jest dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Pozostałe kondygnacje (druga, trzecia) nie są dostępne dla osób niepełnosprawnych ruchowo korzystających z wózków inwalidzkich.

Na parterze znajduje się Punkt Obsługi Klienta, do którego prowadzi korytarz przystosowany do osób poruszających się na wózkach oraz pokoje pracowników świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych oraz pracowników socjalnych. Przy Punkcie Obsługi Klienta znajdują się wydzielone miejsca siedzące. Na parterze na wprost od wejścia znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
 

I piętro:

Wejście na I i II piętro nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach. W budynku nie ma windy. Na I i II piętro prowadzą schody. Na I pietrze znajduje się sekretariat, pokój dyrektora i z-ca dyrektora oraz pokoje pracowników działów: organizacyjnego, świadczeń pomocowych, do spraw kadr, księgowości oraz świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych.
 

II pietro:

Na II piętrze znajduje się archiwum oraz sala konferencyjna.
 

Parking:

Od strony głównego wejścia od ul. Ignacego Daszyńskiego znajduje się jedno miejsce parkingowe przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
 

Utrudnienia:

  • Brak tłumacza języka migowego.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

W przypadku konieczności załatwienia sprawy w wydziale lub biurze, do których dostęp dla osoby niepełnosprawnych jest utrudniony z powodu ich ulokowania na drugiej lub trzeciej kondygnacji budynku, oprócz drogi elektronicznej, istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze w holu lub wydzielonym pomieszczeniu Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, do którego dostęp dla osób niepełnosprawnych jest zapewniony.

 

Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
21‑03‑2023 10:41:12
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie